Leadgeneration

Leadgeneration

Een lead kan een verzoek om aanvullende informatie zijn of een vraag over een product of dienst. Een potentiële klant kan ook een lead zijn. Opvolging van leads is erg belangrijk om meer klanten te genereren.

We verkopen niet alleen producten en diensten aan onze adverteerders, maar we kunnen u ook ondersteunen het genereren van commerciële en particuliere leads. Als we de juiste leads willen genereren, is het voor ons belangrijk om te weten waar een goede lead voor de adverteerder op moet reageren. We gaan daarom in gesprek om de eisen voor goede lead te bepalen.

Daarnaast willen we ook graag weten welke middelen kunnen worden ingezet om leads te werven. Als we hierover duidelijke afspraken hebben gemaakt, zullen we een van onze partners benaderen om hen te vragen de leads te benaderen. Het is naar eigen inzicht of het telefonisch, face to face en / of in hun eigen netwerk moet plaatsvinden.

Wat is een Lead precies?

Leadgeneration is niets meer dan een marketingterm voor het wekken en vasthouden van de aandacht en interesse van potentiële klanten voor jouw dienst of product. Leads zijn dan ook personen of bedrijven die geïnteresseerd zijn in wat je hen te bieden hebt. Met andere woorden, mensen waarbij het aantrekkelijk is om ze benaderen omdat de kans groot is dat je ze uiteindelijk kunt overtuigen om jouw product of dienst af te nemen. En daarom is een constante stroom aan nieuwe leads essentieel voor de groei van je onderneming. 

Leadgeneration: Alles wat je moet weten over een krachtige klantenbinding

Één van de belangrijkste factoren die het succes van je bedrijf bepalen is het werven van nieuwe, potentiële klanten: leadgeneratie. Want zonder nieuwe aanvoer, genereer je ook geen nieuwe opdrachten en geen nieuwe omzet. Kortom, geen groei zonder de aanwas van nieuwe klanten. 

“You are out of business if you don’t have a prospect!” 
– Zig Zagler 

Maar hoe zorg je dan voor nieuwe leads en uiteindelijk meer sales? En al helemaal wanneer je iedereen en elk bedrijf in je doelgroep al benaderd denkt te hebben door bijvoorbeeld ‘koud’ te bellen? De kunst van effectieve leadgeneration zit ‘m niet in kwantiteit, maar in kwaliteit. In het vinden van de juiste mensen. Want aan wie je iets verkoopt is net zo belangrijk als de manier waarop je dat doet. Daarmee is leadgeneratie dus net zo belangrijk als hetfinetunenvan je verkoopgesprek en het sluiten van de deal. 

Heb ik Leadgeneration nodig?

Alle bedrijven, ongeacht welke branche hebben leads nodig om hun producten of diensten te verkopen. Door leadgeneration van majorkeysales krijg je een efficientere salescyclus, doordat wij ons bezig houden met het optimaliseren van jou salesfunnel, wat wij doen is kijken naar hoe wij de marketing van je bedrijf kunnen optimaliseren, zodat je vaker word gevonden en benaderd door potenciele klanten ( leads). Het optimaliseren begint als wij weten wat je doelgroep is die je wilt bereiken, daar hoort ook een strategie uit en een plan van aanpak. Onze specialisten zullen daarna alle monitoren en kijken of alle processen optimaal lopen.

Als wij voor uw bedrijf leads genereren, houd in dat wij alle social media kanalen optimaliseren en dat wij campagnes opzetten om zo meer leads te genereren ook zullen er plugins op de webiste worden geinstaleerd om he gedrag van uw lead te monitoren en dit dan weer te gebruiken voor de optimalisatie.

Leadgeration

Hoe bereik je je doelgroep met online leadgeneration?

Met Leadgeneration kan op meerdere manieren nieuwe leads genereren. Manieren waarmee je een onderscheid te maken tussen de mensen die belangstelling hebben voor je bedrijf en degenen die dat niet hebben. Traditionele manieren zijn telemarketing en het bezoeken van beurzen en netwerkevenementen, bijvoorbeeld. Die kunnen nog steeds goed werken, maar vandaag de dag draait het allemaal om online leadgeneratie. 

“The lead generation process starts by finding out where your target market ‘lives’ on the web.” 
– Wayne Davis 

Niet gek ook, want online marketing biedt vaak in tegenstelling tot de traditionele manieren de mogelijkheid om heel gericht een scheiding te maken tussen belangstellenden en mensen die niet geïnteresseerd zijn. Dat komt omdat er bijna van iedereen een online profiel bestaat. Eentje waarin onder andere interesses en de zoekgeschiedenis zijn vastgelegd. En die data kun je gebruiken om een hele specifieke doelgroep te bereiken. 

Met zoekmachine marketing, social media en E-mail zorg je eenvoudig voor meer leads.

Nieuwe leads genereren door middel van online leadgeneration, hoe doe je dat? Dit doe je door gevonden te worden in zoekmachines, actief te zijn op social media en e-mailmarketing. Met zoekmachine optimalisatie en met het adverteren in Google maak je bijvoorbeeld gebruik van relevante zoektermen. Zoektermen die aangeven of iemand mogelijk geïnteresseerd is in jouw product en dus zijn het termen waar je je op moet richten. En door je kennis te delen in de vorm van content op een blog, social media of via e-mail, maak je je doelgroep bewust van je bestaan én interesseer je ze meteen voor hetgeen je te bieden hebt. Onze online marketing partner Volario zorgt ervoor dat je word gevonden, ze optimaliseren je website zodat je word gevonden in de zoekmachines, daardoor genereert je warme leads. 

Ken het verschil tussen B2C en B2B leadgeneration

Nog meer leads, nog meer verschillen. Want er is vaak ook nog een verschil in B2C en B2B leadgeneratie. Want over het algemeen denken potentiële klanten in een B2B-sector langer na over een aankoop en gaan zij eerst op onderzoek uit. Ga maar na, jij koopt ook makkelijker sokken dan dat je een business coach inhuurt. Om potentiële business-to-business klanten verder te helpen in de customer journey vereist daarom vaak meer tijd, meer aandacht en meer waardevolle content (blogs, infographics, video’s, etc.). 

Leads zijn verschillend, dus je benadering naar de klant toe ook

Niet iedereen komt met dezelfde intentie op je website of volgt je op social media om dezelfde reden. Elke potentiële nieuwe klant zit mogelijk in een andere fase in het koopproces. Daarom maken we ook onderscheid binnen je leads. Globaal gezien zijn je websitebezoekers, volgers van je social media accounts en lezers van je blogs potentiële klanten jou en je business nog leren kennen. Dat is doorgaans een marketing qualified lead (MQL). 

Een MQL is iemand die aan de kenmerken van je doelgroep voldoet én bovenmatig geïnteresseerd is in wat je met je bedrijf te bieden hebt. Die mensen zijn bijzonder ontvankelijk voor jouw marketing en kun je daarmee dan ook begeleiden naar de volgende stap in het proces: het worden van een sales qualified lead (SQL). Een SQL heeft, het liefst aantoonbaar, verregaande interesse getoond in je product of dienst en is in principe klaar om door de salesafdeling benaderd te worden voor een afspraak. 

leadgeneration

De onderdelen die wij van u uit handen nemen zijn en optimaliseren zijn :

  • Leadgeneration
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Conversie optimalisatie
  • Rapportage en analyse van de marketing en sales funnel
  • Ontwikkeling van een leadgeneratie strategie