Telemarketing

Telemarketing uitbesteden

Voor elke organisatie zijn acquisities essentieel. In feite heeft acquisitie betrekking op de nobele kunst van het overhalen, de subtiele poging tot dialoog en de stimulans om de mentaliteit van klanten te veranderen.

Voor wederzijds voordeel uiteraard. Dat doe je niet zomaar, het is werk voor specialisten. Voor een organisatie die de complicaties van telemarketing tot een specialiteit heeft verheven. Kunst is misschien een te groot woord, maar de werkzaamheden vergen voldoende en professionele aandacht. Vooral met telemarketing is de juiste kennis in sales van belang. U moet dat kunnen. We kunnen allemaal bellen. Praten ook. Maar heb je een echt gesprek met een doel en de rode draad? Dit is werk voor specialisten. Dit is werk voor Major Key Sales.

Een onafhankelijk en extern bureau controleert alle inzendingen om er zeker van te zijn dat ze zijn verkregen en verwerkt in overeenstemming met de regelgeving. Na goedkeuring wordt de informatie naar de adverteerder gestuurd.

telemarketing

Wat is B2B telemarketing

Telemarketing is het actief benaderen van leads ( klanten) door middel van telefonisch contact. Doordat je direct contact hebt en bijvoorbeeld niet via de mail of chatbox is telemarketing een van de meest effectieve manier om een lead om te zetten in een klant voor je bedrijf . 

Telefonische acquisitie uitbesteden aan professionals

Veel organisaties overwegen hun telemarketing uit te besteden aan een gespecialiseerd bedrijf. Dit kan om een aantal redenen een goede keuze zijn. We kijken naar de voordelen van outsourcing van telemarketing:

Voordelen van telemarketing uitbesteden

Efficiency

Outsourcen van je telemarketing campagnes heeft het voordeel dat je de focus bij de kernactiviteiten van organisatie kan houden. Geen gedoe met personeel, trainingen en apparatuur wat je anders wel moet regelen voor je campagnes.

Expertise

Telefonische acquisitie is een vak apart. Ruim 5 jaar zijn wij al actief in deze markt. Wij hebben ruim de expertise om de knelpunten van je organisatie op vlak van telefonisch acquisitie en sales snel en kwalitatief op te lossen. Door onze aanpak hebben wij een hoge conversie.

Minder kosten, meer omzet

Één van de grootste voordelen van het outsourcen van telemarketing activiteiten aan een callcenter in Turkije is dat je minder kosten maakt, en meer omzet kan draaien. Er worden duidelijke afspraken gemaakt over de kosten. Je betaalt per gemaakte afspraak, per sale, per uur of we bepalen samen een tarief. De rest van de kosten spelen voor jou als organisatie niet mee.

Tijd

Het starten van een project gaat veel sneller dan wanneer je alles zelf zou moeten opzetten. Samen bepalen we de eisen en doelstellingen van je nieuwe telemarketing campagne. Aan de hand van de actiepunten stellen we een effectief marketing script op, de rest is aan ons. Wij trainen onze sales tijgers en zorger ervoor dat de campagne een succes word!

Transparantie

Over de kosten en doelstellingen zijn we helemaal transparant. Samen stellen we de KPI’s op en indien gewenst rapporteren we elke dag de resultaten van de campagne. Onze backoffice medewerkers monitoren voortdurend de campagne en sturen bij wanneer dat noodzakelijk is.

Datamanagement

Je kan kiezen om zelf data te verzamelen voor je telemarketing campagne, maar je zal al snel merken dat dit proces veel geld, energie en tijd gaat kosten. Heb je geen ervaring in datamanagement? Dan zal je al snel te maken hebben met slecht converterende data. Dit zal je ROI beïnvloeden en dat wil je niet. Wij houden er rekening mee om alleen te werken met data dat aansluit bij de doelstelling van jouw telemarketing campagne. Het gehele datamanagement proces wordt door ons gedaan en heb je geen omkijken naar. Heb je een eigen (GDPR/AVG proof) dataset beschikbaar? Dat kunnen we integreren in ons systeem, heb je weer minder kosten aan en dat scheelt wat.

Hoe gaan wij te werk

stap 1
Intake
In de eerste fase leren we elkaar kennen, we bespreken jouw business en de dienst of product die je leverd. Vervolgens doen wij een marktonderzoek en de volgende stap in deze fase is hoeveel leads komen er binnen en hoeveel groeipotentie er is. Ook zullen we bespreken wat onze commissie gaat zijn per sale, dit doen we geheel vrijblijvend. Wanneer wij een akkoord hebben gaan wij voor u de telefonische acquisitie doen .


stap 1
stap 2
training en bel script
Wanneer we het akkoord hebben gaan we van start, dit doen we door onze salesteam in te werken. Eerst krijgen ze product informatie, daarna gaan we een belscript opstellen en die vervolgens.
stap 2
Stap 3
Sales
Nu gaan we van start met het opvolgen van de eerste leads en stemmen eerst af met hoeveel leads we gaan opvolgen in het begin. We bellen leads voor u op en voeren alle sales gesprekken. Het allerbelangijkste in deze fase is dat we de script optimaliseren.
Stap 3
Stap 4
Lead optimalisatie
Nu gaan we van start met het opvolgen van de eerste leads en stemmen eerst af met hoeveel leads we gaan opvolgen in het begin. We bellen leads voor u op en voeren alle sales gesprekken. Het allerbelangijkste in deze fase is dat we de script optimaliseren.
Stap 4
Stap 5
Feedback en optimalisatie
Wij vinden het belangrijk om een langdurige samenwerking te hebben met onze partners. Daarom bespreken we alle punten met onze partners en staan wij open voor feedback en optimalisatie. Wij leveren jou alle resultaten en onze plan voor de toekomst en dan luisteren we ook naar uw wensen.  
Stap 5

Majorkeysales

De betrouwbare B2B partner